Co takhle zkusit kefír? téma příspěvku
Název: Co takhle zkusit kefír?
- od:
Ivana datum: 2004-08-05
Nemám alergii na laktózu ani na mléko, ale protože jsem si začala pěstovat doma vlastní kefír, přihlásila jsem se na internetovou diskusní skupinu ohledně kefíru a na ní se vyskytuje hodně lidí, kteří jsou alergičtí na laktózu nebo mléko nebo mají alergické děti a kefír jim tyto problémy velmi pomáhá řešit. Kefírová kultura se totiž živí laktózou a při přeměně mléka na kefír laktózu "vyžírá" a to do té míry, že je kefír dobře snesitelný i pro alergiky. Proto i vám doporučuju to zkusit - jak pro dospělé, tak pro děti. Nevím, jak je na tom kefír běžně prodávaný v obchodech, spíš doporučuju sehnat si vlastní kefírovou kulturu a vyrábět si kefír doma, protože tím můžete ovlivnit, do jaké míry necháte kefír laktózu "vyžrat". Pokud máte někdo zájem, pak se koukněte sem: http://mbm.dotnet11.hostbasket.com/iis/zajms/milkKefir.htm . Najdete tu i odkazy na místa, kde se dá kultura sehnat.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Co takhle zkusit kefír?
- od: Andy datum: 2004-08-07
Ahojky Ivano. Někdo mi už o kefíru říkal, ale když já se jí ho bojím dát. Ale juknu na ty stránky a možná vyzkouším. Sójových jogurtů jsem se taky bála a jak malá dneska dlabe:-) Díky za radu a odkaz!!! Pa
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re:Alergie nebo intolerance?
- od: Denisa Janebová datum: 2004-08-09
Ahoj všichni,plně souhlasím s Andy,také jsem moc ráda,že se Marek ozval.Díky němu jsem asi pochopila,co vlastně našemu Štěpánkovi je,pravděpodobně má to samé,co Marek.Samozřejmě na tom není vůbec potěšující to,že se mu to po vymizení příznaků nyní opět vrátilo.Takže je vidět,že je předčasné se radovat,když se zdravotní stav našich dětí zlepší.Nikdy nebudou mít vyhráno a kdykoliv se jim potíže mohou zpátky vrátit,pokud se jim to tedy vůbec někdy zlepší.Stejně jako ty,Andy,ani já nejsem pro,aby ze Štěpánka udělali pokusného králíka,i když už se o to snažili u nás v nemocnici,říkali,že se chtějí podívat,jak to vypadá,když něco sní,protože to ještě neviděli,ale já jsem jim to nedovolila.Už si toho vytrpěl dost na to,abych ho vědomě nakrmila něčím,co vím,že jeho organismus nesnese a potom bych ho musela kvůli jejich zvědavosti dlouho léčit a on by měl bolesti,tak to rozhodně nedovolím.Naše dětská doktorka všechny jeho reakce nesčetněkrát viděla,tak na co se na to potřebujou dívat ještě další lidé,jak se dítě kroutí bolestí,to teda nechápu.Asi jsem jim to měla natočit na kameru,teď docela lituji,že jsem to nedělala,měla bych víc důkazů.A taky jsem prý měla fotit,ale mě to přišlo hrozné,fotit tak ošklivou vyrážku,ale měla jsem to udělat.Ale kvůli fotce ho ničím závadným tedy krmit nebudu,blázen tedy nejsem.Kdyby se stalo nevědomky(což není pravděpodobné),že by něco snědl,tak okamžitě budu fotit,ale vědomě mu nic dávat nebudu.Jsem ráda,že je Štěpánek nyní v pořádku a to je pro mě nejdůležitější priorita.Sice nesmí skoro nic jíst,ale už si na to docela zvykl,tak to bere,že je to tak normální.Hlavně,že nemá bolesti a vyrážku.O to přeci především jde,ne o to,jestli je to IgA,IgG nebo IgM.Myslím,že to už není tak podstatné,která složka z mléka mu vadí,prostě to jíst nesmí a na tom se zatím nic změnit nedá.Marku napsala jsem ti email,tak si ho prosím přečti,i když jsem tam asi napsala v podstatě něco podobného,co teď tady.Byla bych moc ráda,a určitě nejen já,kdybys nám o sobě mohl napsat trochu více.Svůj věk,kdy se ti potíže zlepšily a za jakou dobu se ti problémy znovu objevily.Také by mě zajímalo,jestli bys nám mohl napsat,jak se ti alergie projevovala(zvracení to už jsi psal a dál jak?-bolesti břicha,průjem,vyrážka...?)Já sice vím,jak se to projevovalo Štěpánkovi,ale přeci jen se člověk nedokáže úplně vcítit do toho,co ten postižený prožívá,můžu si to jen myslet,jak se asi cítí.Vím,že to musí být strašné,Štěpánka mi bylo vždy moc líto.Ale jsi první,kdo se ozval se stejnými problémy,tak se prosím nezlob,že se tě na to ptám,ale zajímá mě,co se v těle mého dítěte děje.A ty už se k tomu můžeš patřičně vyjádřit,kdežto 3leté dítě to samozřejmě nedokáže.Poznám,že ho něco bolí,ale nevím,jak ho to bolí.Doufám,že se nám zase ozveš,protože pro nás jsi vlastně zdroj cenných informací,které se lepší cestou,než od člověka,který prožívá stejné trápení,získat nedají.Budu se těšit až se ozveš.Jinak ještě k tomu kefíru,nevím,jak doma vypěstovaný,ale kupovaný z obchodu měl na Štěpánka stejný účinek jako všechny ostatní výrobky z mléka,takže se ho rovněž bojím,jako Andy.Už ani nic zkoušet nechci,nechci už Štěpánka dále trápit,protože riziko,že to zase nevyjde,je vysoké.Jsem ráda,jak na tom teď je a nechci mu vědomě způsobovat bolest,to snad každý,kdo si něco podobného prožil,musí pochopit.Mějte se hezky,budu se těšit na další informace.Ahoj Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re:Alergie nebo intolerance?
- od: Andy datum: 2004-08-10
Ahojky Deniso. jsem ráda, že máme dost podobné zkušenosti i názor. Já jsem jednou Niki dokonce natočila na kameru, když byla zrovna osypaná. Byla zrovna po koupeli, stejně jako druhá dcerka, která byla ještě miminko. Jen jsem je točila, jak jsou krásný, když jsou nahatý a pak jsem v hledáčku zbystřila, jak to vypadá šíleně- to Niki osypání. Tak jsem si z toho udělala asi 3fotky a mám je uložené. Hrozný! Jak píšeš, nových věcí se bojím a nechci Niki ubližovat. Už tak je to dost těžké. Zrovna včera měla průjem a to dost, ale byla šikulka, vždy to zvládla na WC. jenže já vůbec netuším, z čeho to bylo. O to je horší, že teď chodím do práce, s dětmi je doma můj muž a ten se jim nevěnuje tolik, co já. Myslím tím, aby sledoval, kde co sezobne. No, co se dá dělat. Na Marka se také těším. zatím pa
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: Re:Alergie nebo intolerance?
- od: Hana datum: 2004-08-13
Ahoj Andy,chtěla bych Vám sdělit svoji zkušenost: mám 19 měsíčního syna, u kterého byla v 8 měsících věku diagnostikována mimo jiné alergie na bílkovinu kravského mléka ( mikroskopické množství jakéhokoliv mléčného výrobku u něho vyvolává velmi silnou alergickou reakci). Ikdyž jsem přísně dodržovala bezmléčnou dietu, vyloučila z jeho stravy všechny další potraviny na které mu byla zjištěna alergie (bílek, žloutek, oříšky, citrusy, rajčata ap.) měl Pěta téměř pořád atopický ekzém. Ze zoufalství jsem ho objednala na alergo jedné pražské nemocnice, kde mu udělali velmi podrobné krevní testy (o kterých psal Marek) ale i testy kožní.Mezi naše zakázané potraviny tak přibyly brambory,soja,pšenice,cibule...., ale naopak jsem mohla obohatit jídelníček o potraviny, které jsem Peťovi z opatrnosti nedávala (paprika,mořská ryba...) nebo o ty, o kterých jsem si mylně myslela, že ho alergizují (jabka, broskev....). Navíc Peťovi zjistili mnohonásobně zvýšenou hladinu ECP (eozinofilního kationického proteinu),což je jeden z rizikových faktorů pro diagnozu bronchiálního astmatu.Preventivně proto užíváme leky proti astmatu. Tolik moje zkušenost z vyšetření pražským alergologem. Zdraví Hana
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: Re:Alergie nebo intolerance?
- od: Denisa Janebová datum: 2004-08-11
Ahoj Andy,Marek mi už napsal email,ale možná nemá čas se ještě podívat sem,snad se tu časem také ozve.Byla bych docela ráda,kdyby se vyjádřil trochu podrobněji o tom,co jí(jestli třeba nesmí ani sušenku a tak).Nebudu tu psát za něho,co mi napsal,určitě napíše on sám.Jen přemýšlím o tom,zda to vůbec někdy zkoušet dávat Štěpánkovi něco mléčného,když to může třeba nějakou dobu snášet a pak se mu to může zase vrátit v ještě horší formě,tak to je snad lepší mu to nedávat nikdy a nezatěžovat mu organismus.Nevím,to je jen můj názor a spousta lidí se mnou určitě nebude souhlasit.Marek psal,že vlastně začal mít dýchací problémy,kašel(doktoři mysleli,že má astma)a nakonec z toho vylezla opět alergie na mléko a navíc asi i na lepek.A na tohle mě upozorňoval i pan docent z gastroenterologie,že se mu to může jednou projevit ve formě astmatu,že se nikdy neví,jaká alergie se ještě projeví.A Marek je toho jasný důkaz.Hledala jsem na internetu Klub rodičů alergických dětí a několik takových klubů existuje.Dokonce je i u nás v Pardubicích,jen není na internetu jeho adresa,tak to budu muset ještě zjistit.Teď nevím přesnou adresu,na které jsem to hledala,ale pokud tam chcete mrknout,zadejte si v Google "Sdružení rodičů alergických a astmatických dětí" a určitě to najdete.Andy souhlasím s tebou,že nejspíš tvůj manžel to nemá tak naučené jako ty,co má Nikolce dávat.Můj manžel se také sice snaží,ale někdy se mě radši zeptá,jestli to Štěpánek může,než mu to dá.Jenže,když jsi v práci,tak je to horší.Ale tvůj manžel zaslouží obdiv za to,že můžeš chodit do práce a on se stará o děti,ještě navíc,když je jedno nemocné.To by každý chlap nedělal.Můj tedy ano,ale jsem ráda,že mi schválili ten příspěvek a můžu být doma a tak Štěpánka uhlídat snad na 100%.Možná by ti ten příspěvek také dali,já bych to předem nevzdávala.Ale je pravda,že to moc peněz není,je to vlastně jako rodičovský příspěvek,takže když u toho máš živit dítě,které vyžaduje zvláštní(a poměrně dost drahou výživu),tak je možná lepší,že chodíš do práce a máš určitě víc peněz než já.Příspěvky na stravu prý zrušili,že nejsou potřeba,jim se to tam nahoře mluví.Když mají třeba 60000 kč a my máme 4000 kč,to je velikánský rozdíl.Věřím,že by toho někdo mohl třeba zneužívat,ale potom na to vždy doplatí ti,kteří to opravdu potřebují.Já Štěpánkovi prostě ty sušenky za 40-50 kč prostě koupit musím,MUSÍM MU NABÍDNOUT NĚCO CO MÁ I JEHO BRÁŠKA(i když samozřejmě něco podobného,ale jemu je to jedno,hlavně,že má sušenky,jako Jakoubek).A tak je to se vším,musíme s tím ale nějak žít,nic jiného nám nezbývá.Paní vedoucí na okrese mi říkala,že jednají s paní poslankyní Páralovou o tom,že by rodičům,kteří berou na své děti Příspěvek na osobu blízkou nechali současně i rodičovský příspěvek,protože vědí,jak to prý máme těžké,že se mám prý nechat překvapit,že se toho možná za nějaký měsíc dočkám.No,nebylo by to špatné.Tak se zatím mějte a těším se na další příspěvky.Ahoj Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Adresa sdružení
- od: Denisa Janebová datum: 2004-08-12
Tak ta adresa Sdružení chronicky nemocných dětí je:http://www.avicena.cz/moduly/instituce.php3?strana=daa
,najdete si Sdružení na pomoc chronicky nemocným dětem a potom na Kluby alergiků a astmatiků.Ahoj Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Pro Hanku
- od: Denisa Janebová datum: 2004-08-14
Ahoj Hanko,chtěla bych ti jen napsat,že náš Štěpánek měl i přes dodržení přísné bezmléčné diety rovněž stále ekzém a průjem.Až dílem náhody jsem zjistila,že emulgátor E 322 sójový lecitin obsahuje v některých výrobcích také mléčné bílkoviny a laktózu.Napsala jsem do firmy Intersnack,kde mi to potvrdili.Prý se opravdu laktóza a mléčné bílkoviny v některých případech do výrobků přidávají pro zvýšení emulgačního účinku.Tento emulgátor je ale v mnoha výrobcích,takže by to znamenalo psát do každé firmy,jestli při výrobě toho konkrétního výrobku byly použity mléčné složky či nikoli.Já jsem tohle zjistila před více než půlrokem a všechny potraviny s tímto emulgátorem jsem rovněž vyřadila z jídelníčku našeho Štěpánka a zanedlouho potom byl skutečně bez problémů a je až na malé výjimky(ať se snažím sebevíc,občas se malá chyba stane) v pořádku dosud.Je to velmi zrádné,protože pro lidi,kteří mají nějakou alergii,je velmi důležité,aby to ti výrobci na výrobek napsali,čeho všeho bylo při výrobě použito.Snad se toho jednou dočkáme,četla jsem,že by měly být zpřísněny podmínky pro uvádění složení výrobků.Třeba ti to také pomůže,našeho Štěpánka tato informace zbavila veškerých potíží.Zjistila jsem to na výrobku Medvídci Pomber,kdyby sis to chtěla ověřit.Zatím se měj a přeji vašemu Péťovi jen vše dobré.Ahoj Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Pro Denisu
- od: Hana datum: 2004-08-15
Ahoj Deniso, děkuji za informaci o E 322. Já se snažím vůbec sojovýmu lecitinu vyhýbat, Peťa má totiž už i alergii na soju. Nejprve ji snášel, od 8 měsíce pil Nutrilon Soya, na základě výsedků testů o kterých jsem psala minule, mu teď kupuju NEOCATE.Už přes měsíc čekám až nám ho schválí pojišťovna, ale pořád jsou s tím nějaké problémy, snad se už brzy dočkám. I já přeju Štěpánkovi i Tobě všechno dobré. Ahoj Hana
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Neocate
- od: Denisa datum: 2004-08-16
Ahoj Hani,jen jsem chtěla napsat,že NEOCATE Štěpánek také měl,snášel ho dobře,jenže to vůbec není dobré a je to hodně drahé,i když to hradí pojišťovna.On mi to tedy nepil,byl už velký,když mi ho pan docent doporučil,ale dávala jsem mu ho do bramborové kaše a tam to snědl.Jenže to bylo třeba dvakrát za týden,víc jsem toho do něj nedostala,tak se to ani nevyplatí,protože se to má spotřebovat asi do měsíce a mě toho třeba půl plechovky zbylo.Teď mu dávám Ovesné mléko,v kterém je přidán vápník,dávám ho do kaše,do buchet a tak,je docela dobré.Jenže to můžou děti až od 3 let.Takže to pro vašeho Péťu bohužel není.Mějte se dobře a ať mu ten Neocate chutná.Ahoj Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: ovesné mléko
- od: Naďa datum: 2004-08-30
Mám chlapečka, kterému jsou 2 roky a ovesné mléko občas používáme - i k vaření. V prodejně Bazalka i u lékaře mi potvrdili, že u některých výrobků je tato informace uvedena jen proto, že schválení použití pod 3 roky je velmi náročné a drahé a proto i na některé výrobky, které mohou používat mladší děti, uvedou "od 3 let". Je to tak i s některými léky. Platí to ale jen někde a je na odborníkovi, aby poradil. Nejlépe zeptat se minimálně na dva rozdílné názory (třeba v lékárně a u doktora). Tento týden se chystám do gastroporadny, dám vědět, co mi tam poradí.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Neocate
- od: Hana datum: 2004-08-17
Ahoj Deniso,
Peťovi Neocate naštěstí chutná, zdá se mi, že je chuťově lepší než Nutrilon Soja. Ovesné mléko jsem také koupila, myslela jsem na vaření -pudingy, pečivo ap. jenže až doma jsem si všimla, že není pro děti do tří let vhodný. Raději mu ho tedy dávat nebudu. Dnes jsem se dozvěděla, že nám nepřiznají plnou úhradu Neocatu, ale pouze 1200,- Kč. Zajímalo by mě proto, jestli ho měl Štěpánek hrazený v plné výši, někde jsem se totiž dočetla, že by ho měla pojišťovna hradit celý. Bylo mi řečeno, že s ním mám šetřit. Já vím, že je to drahé, ale není mi jasné co jiného bych mu měla dávat. Péťa už tak má jídelníček hrozně omezený, vhledem k jeho dalším alergiím a šetřit na něm ještě s "mlékem",tak to tedy nebudu. Navíc nesnaší ani vitaminy v lékové formě (zkoušela jsem Multitabs, měl po něm průjem)a vápník nám nebyl doporučen. Jsem z toho jednání s pojištovnou docela zklamaná (velmi jemně řečeno). Zatím ahoj Hana
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: OPRAVA: OVESNÉ
- od: Naďa datum: 2004-09-01
Omlouvám se, mluvila jsem o OVESNÉM mléku, NE sojovém. Špatně jsem to napsala. Měla jsem na mysli ovesné mléko, na kterém je uvedeno od 3 let. Může se údajně dříve, prověřte si to u dr.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: sojové mléko
- od: Naďa datum: 2004-08-31
Jak jsem psala trochu výše, zeptejte se na používání ovesného mléka nějakého odborníka. Mně bylo řečeno, že ho může i dvouleté dítě. Používám ho minimálně 3x týdne - na vaření, do buchet či ke snídani s trochou granka.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: Neocate
- od: Denisa datum: 2004-08-18
Hani,my jsme měli jen jednu plechovku Neocate,dostala jsem ji z kuchyňky Hradecké dětské kliniky,takže jsem neplatila nic,ale pan docent říkal,že by to snad měla hradit pojišťovna,ale že neví,že si tam pro něj možná budu muset jezdit.Ale vzhledem k tomu,jak už jsem psala,Štěpánkovi to nechutnalo,tak jsem už další plechovku nechtěla.Na plechovce byla plná cena něco přes 1500 kč,takže je to tedy hrozné,když si to máš hradit,ten zbytek.A to,že s něčím mám šetřit,tak to jsem už také slyšela.Jak měl Štěpánek ekzém po celém těle,tak mi paní doktorka předepsala krém Elidel 15 g(je to taková malá tuba),který stojí skoro 600 kč,je to nehormonální krém.Měla jsem s ním také šetřit,jenže jsem to Štěpánkovi dvakrát namazala na celé tělo a bylo po masti(ať jsem šetřila,jak jsem chtěla).Tak mi paní doktorka řekla,že mi musí napsat kortikoidy,které stojí jen 120 kč a jsou škodlivé.Kdyby mi totiž měla psát Elidel,tak by mi jich musela napsat aspoň 10 kusů a to by mi pojišťovna rozhodně neuhradila.Takhle platím já 100 kč a pojišťovna 500 kč,navíc je to omezené,hradí to jen dětem do 6 let,pak už ani korunu.Z toho tedy vyplývá,že se pacientům nedávají léky,které jsou pro ně nejvhodnější,ale že se jim dávají ty,které jsou levnější a na zdraví se už nekouká,ani v případě,že je to malé dítě.Myslím,že k tomu není,co dodat.Ještě by mě,Hani,zajímalo,proč vám nebyl doporučen vápník?Štěpánek ho tedy užívá,nevím,co je v tom za problém.Ahoj a přeji ti hodně síly a pevné nervy Denisa.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Název: Re: Re: Co takhle zkusit kefír?
- od: Naďa datum: 2004-08-28
Z kefíru se dají udělat i dobré lívanečky.
odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu
Přidat nové téma do diskuse
(využitím této volby přidáte nové téma do diskuse, pokud chcete odpovědět na vloženým příspěvek využijte odkaz odpovědět pod konkrétním příspěvkem)
Poslat odkaz tématu diskuze na e-mail