ABKM-opak bronchitidy, pneumonie téma příspěvku



Název: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: Jana     datum: 2009-01-22
Zdravím všechny návštěvníky těchto stránek, už je tu pročítám cca 2 roky, zatím stále nevím, co dcerce(2,5 roku) vlastně je.. Z krve byla zjištěna alergie na bílk. kr. mléka (do 8mi m. měla průjmy s krví, jezdily jsme na gastroenterolog. do Prahy-tam nám řekly, že může jíst vše...), nyní čekám na alergolog. vyš. u naší dr(tam jsme byly loni-testy se nedělaly ani krev se nenabírala-pouze výtěr z nosu kvůli opak. infekcím HCD, byl zjištěn zlatý stafilokok, nasazena ATB, ale pak už opět nic). Dcera měla na jaře zápal plic, během roku asi 2x bronchitidu a 2x anginu a od začátku listopadu v kuse marodí-nejdříve EB voroza v krku, pak bronchitida, zápal plic a dnes měla opět teplotu a myslím, že má zas bronchitidu. Na alrgologii jsme objednané v únoru, takže vyčkávám a jsem zvědavá, co se zjistí (mám pocit, že člověk musí hodně ozývat, aby se něco "dělo" a vyšetřovala se příčina). Já si myslím, že choroby dých. cest jsou spojené s ABKM (naše dr. si to nemyslí), na žádné dietě dcera není, nikdo z lékařů mi nedokázal odpovědět, co vlastně dcera může nebo ne....Atopický ekzem měla v necelém roce, velmi rychle zmizel a od té doby má dcera spíše infekce dýchacích cest. Moc vás prosím o radu nebo zkušenost, začínám být docela bezradná, nepříjde mi to jako "normální" zdrav. stav (během 2 měs. měla dcera 4ry ATB...). Myslíte si též jako já, že ABKM má souvislost s opak. záněty dých. cest?Poradíte, kde třeba v Praze je dobrý specialista, ke kterému bych mohla s dcerou chodit? Předem mockrát děkuju za odpověď.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonied

- od: Kasha     datum: 2009-01-23
Dobrý den paní Jano,mohu Vám doporučit nejlepší odborníky v ČR-Metabolická jednotka KDDL UK 1.LF a VFN,Ke Karlovu 2,12000,Praha 2.Vedoucí lékař MUDr.Tomáš Honzík,Ph.D.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonied

- od: Kasha     datum: 2009-01-23
Dobrý den paní Jano,mohu Vám doporučit nejlepší odborníky v ČR-Metabolická jednotka KDDL UK 1.LF a VFN,Ke Karlovu 2,12000,Praha 2.Vedoucí lékař MUDr.Tomáš Honzík,Ph.D.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonied

- od: Jana     datum: 2009-01-24
Mnohokrát děkuji. Ke Karlovu jsme právě jezdily na gastroenterologii, kdyžtak zkusíme tam. Děkuji. Jana

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonied

- od: Denisa     datum: 2009-01-25
Nahradit mléko sojou,rýžovým mlékem čímkoli..Jen ne kozím..Bílkovina kozího a kravského mléka je téměř stejná.Jako by jste jí dala mléko kravské.. Jinak pokud má dcerka stále takové problémy,nechápu,proč jste to prostě nezkusila..Bez mléka se dá žít vcelku dobře,vápník dodejte zeleninou a pod.Pokud tento stav trvá už 2 roky,tak nechápu,na co se čeká..

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonieda

- od: Kasha     datum: 2009-01-23
Paní Jano,ještě k problému Vaší dcerky týkající se alergie na bílkovinu kravského mléka-je naprostá hloupost,že Vaše dcera může jíst vše,naopak musíte zcela vyloučit ze stravy veškeré výrobky obsahující kravské mléko a nahradit je výrobky z mléka kozího nebo sójového!Ani se nedivím,že má dcerka takové problémy,její tělo nemůže tu bílkovinu strávit pokud je na ní alergická a jen jí to ubližuje.Kozí mléko asi chtít nebude stejně jako můj syn,ale sójové výrobky jsou chutné.Zkuste nahradit smetanu do omáček sójovou od Provamelu,jogurt třeba pudinkem od AlproSoya,tyto výrobky mají běžně např.v Hypernově a velký výběr výrobků specializovaných právě na mléčnou alergii,laktózovou intoleranci apod.mají v Praze 4,v prodejně Vittal v poliklinice ul.Antala Staška u stanice metra Budějovická.Mají i sýry apod.Opravdu jí ale už nedávejte nic z kravského mléka,jsem si jistá,že dýchací problémy má z tohoto důvodu.Držím Vám palce ať se vše vyřeší.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonieda

- od: Katka     datum: 2012-11-08
Dobry den, jsem pomerne zdesena z odpovedi...pokud si prectete par odbornych clanku k ABKM a ne jedna pani povidala, zjistite, ze nahrazovat kravske mleko kozim nebo sojovym mlekem je naprosto nevhodne z duvodu mozne zkrizene alergie. Zamerte se na clanky od odborniku, kteri dane problematice rozumi a ne na stare babske rady, ktere byly jiz prekonane, jak veda postupuje a potvrdila nektere omyly. Katka

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonieda

- od: Renata     datum: 2012-11-19
A co ja stim ze jste zděsena z odpovedi.lide to pisou jak to vidi nebo citi vase clanky jsou super

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonieda

- od: Renata     datum: 2012-11-19
A co ja stim ze jste zděsena z odpovedi.lide to pisou jak to vidi nebo citi vase clanky jsou super

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonieda

- od: Kasha     datum: 2009-01-23
Paní Jano,ještě k problému Vaší dcerky týkající se alergie na bílkovinu kravského mléka-je naprostá hloupost,že Vaše dcera může jíst vše,naopak musíte zcela vyloučit ze stravy veškeré výrobky obsahující kravské mléko a nahradit je výrobky z mléka kozího nebo sójového!Ani se nedivím,že má dcerka takové problémy,její tělo nemůže tu bílkovinu strávit pokud je na ní alergická a jen jí to ubližuje.Kozí mléko asi chtít nebude stejně jako můj syn,ale sójové výrobky jsou chutné.Zkuste nahradit smetanu do omáček sójovou od Provamelu,jogurt třeba pudinkem od AlproSoya,tyto výrobky mají běžně např.v Hypernově a velký výběr výrobků specializovaných právě na mléčnou alergii,laktózovou intoleranci apod.mají v Praze 4,v prodejně Vittal v poliklinice ul.Antala Staška u stanice metra Budějovická.Mají i sýry apod.Opravdu jí ale už nedávejte nic z kravského mléka,jsem si jistá,že dýchací problémy má z tohoto důvodu.Držím Vám palce ať se vše vyřeší.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: bea     datum: 2009-01-31
Zdravím, chce to určite pečlivé vyšetření na imunologii alergologii. Musíte si vybrat nějakou velkou nemocnici, ne okres. Jsou např. možnosti imunomodulace - např. luivac, bronchovaxan, atd. Jen po vyšetření. Nemáte třeba astma? Pokud každé nachlazení končí na průduškách, tak je to možné. Mojí dcerce docela pomohla nasazení toho steroidového dýchátka. Je to sice dryják, ale stav je o něco lepší, už to bylo neúnosné.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: Lenka     datum: 2009-02-01
Pokud máte diagnostikovanou alerii na mléčnou bílkovinu, DRŽTE bezpodmínečně DIETU. Mám dceru s těžkou alergií na BKM (i při výlučném kojení přes mateřské mléko, krev ve stolici již 4 týden věku, těžký zánět střev a ekzem na obličeji, detaily jsou v sekci Příběhy alergiků - Eliška ), takže již rok a půl držím s dcerou bezmléčnou dietu. Jsme naprosto v pořádku, doplňujeme pouze vápník 250mg denně, stále kojím. Chodíme k výbornému gastroenterologovi v Brně a reprodukuju inforamce a rady od něj: nejde o alergii na bílkovinu pouze kravského mléka, ale mléka všech savců kromě člověka a velblouda, které neobsahují beta-laktoglobulin ani kasein, které alergii způsobují. Náhražka kozím mlékem je tudíž nesmyslná. Soja je většinou křížená alergie - vzhledem k vyzkoušenému průjmu ze sojového výrobku (jeden z projevů alergie) bych se sojou byla také velmi opatrná. Navíc soja se v těle tváří podobně jako hormon estrogen a zvlášť u děvčat hrozí, že by mohla způsobit předčasnou pubertu. Ořechy všech druhů jsou také křížená alergie s BKM a opatrně s hovězím masem - také může být křížená alergie. Zkoušet se mají reakce na alergeny pod dohledem lékaře, ne dřív než ve dvou letech věku, alergie na BKM vymizí kolem 3 let u velké většiny případů a je pak často nahrazena jiným druhem atopie - alergií na jinou potravinu, atopickým ekzemem nebo astmatem (problémy s dýcháním, záněty - to je vaše počínající astma). Při striktním dodržování diety je však vysoká šance, že se toto vůbec neprojeví! Žít bez mléka je docela bez problému, ačkoliv jsem si to zpočátku absolutně nemyslela. Vynikající náhražka je kukuřičný nápoj (zdravá výživa, vyrábí Slušovice) - pudinky, "máslové" vánoční cukroví, dorty, palačinky .... a ovesný nápoj - zahuštění omáček, "mléčné" polévky, bramborová kaše ... Místo másla buď Flora light nebo Perla vitamínová. Pozor, mnoho léků, uzenin, samozřejmě sušenky a čokolády mléko obsahují. Ale najdou se i bez. My jsme na bezmléčnou stravu přešli celá rodina v podstatě ze dne na den a žádné problémy nemáme. Mléko není potřeba, pokud je strava pestrá - v dětském věku je třeba dostatek vápníku, to je vše.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: Věra     datum: 2009-03-07
Chci pogratulovat Lence k výběru lékaře. Obzvlášť bych zdůraznila větu: alergie BKM - nejde o alergii na bílkovinu pouze kravského mléka, ale mléka všech savců kromě člověka a velblouda, které neobsahují beta-laktoglobulin ani kasein, které alergii způsobují. Náhražka kozím mlékem je tudíž nesmyslná. (konec citace z jejího příspěvku). Pokud tedy problémy ustaly po nahrazení kravského mléka kozím, nejedná se o alergii (potrav.reakcí na BKM ovšem může být celá řada). Ještě k tomu vymizení alergie na BKM - u 80% pacientů vymizí. Záleží natom, jaká bílkovina je původcem alergie (zda kasein, či syrovátk.bílk. - betalaktoglobulin, atd. - alergie na syrovátk.bílkoviny vyhasíná snáze a častěji).

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: ELENA     datum: 2009-02-06
dobrý den Jano,já tyto články pročítám třetí den,sama jsem vložila svůj příběh,ale přečetla jsem si co vám napsala paní Denisa a souhlasím sní,jen bych se vyhnula té soje-Z pohledu alergologa není náhrada bílkoviny kravského mléka bílkovinami sojovými příliš šťastné řešení-důvodem je skutečnost,že při zjištěné alergii na BKM je souběh s možnou alergií no sojové bílkoviny relativně vysoký-udávají se čísla od 5%až do 50%-to to je výtažek z knihy,kterou napsal Martin Fuchs a v Praze se zabývá klinickou imunologii-má v ní dlouholetou praxi.No a mohu to potvrdit,taky jsem dala dceři sojové mléko a bylo to ještě horší.Pevné nervy a hlavu vzhůru

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: ivanna     datum: 2009-02-12
vazena pani jano.ted ctu vas prispevek a urcite mate pravdu ze opakovana atb lecba je nebezpecna z hlediska rezistentnich kmenu.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: ivanna     datum: 2009-02-12
vazena pani jano.myslim ze je potreba natestovat alergeny u vasi dcery´.klasicke testovani nemusi vzdy prinest presne vysledky.ahlavne je potreba "vymazat" alergeny.opakovana atb lecba je skodliva.vase dcera ma urcite dysmikrobii strevni.a alergie je samozrejme porucha imunity.pokud budete chtit pomoci ozvete se.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: ABKM-opak bronchitidy, pneumonie

- od: Alena     datum: 2009-02-14
Mojí dceři zjistili ve 3 letech také alergii na kravskou bílkovinu. Každý rok měla 4x zánět průdušek až nakonec z toho zápal plic. Vynechali jsme vše z kravského mléka, pořídili si kozu a vše dělali z kozího mléka. Dceři je nyní 16 let a od té doby neměla ani jeden zánět průdušek.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu





Přidat nové téma do diskuse
(využitím této volby přidáte nové téma do diskuse, pokud chcete odpovědět na vloženým příspěvek využijte odkaz odpovědět pod konkrétním příspěvkem)





Poslat odkaz tématu diskuze na e-mail

Zadej e-mail, na který má být téma diskuze posláno:
 



FORPSI - webhosting, serverhosting, domény
         potravinová alergie server o potravinové alergii a intoleranci                   potravinová alergie
Kontakt  Partneři serveru   Práce, zaměstnání, brigády          Tisk   





Hledám práci.czVolná místa, práce, zaměstnání a brigáda pro Vás
zaměstnání, nabídky práce, brigáda